2013-04-29 | 05:32:00

Six Flags

Den här helgen har gått så rackarns fort!! I Lördags åkte vi till nöjesfältet "Six Flags". Six Flags är egentligen en kedja av nöjesfält som alla har samma namn, detta var ett utav de mindre,i amerikanska mått såklart, det var lika stort som liseberg. Där åkte vi massa bergochdal-banor, vattenattraktioner m.m. Under helgen så pågick också en cheerleading tävling på nöjesfältet så vi fick möjligheten att se lite cheerleading för första gången. Det är inte alls som man ser på film kan jag säga! 
 
När vi var klara på nöjesfältet vid sju-snåret så åkte vi alla hem och och tog det lugnt. Idag var vi 4 tjejer som åkte bort till "Queenstown Outlets", något som jag har skrivit om förut, det är en plats där många annars dyra affärer säljer ut sina kläder/skor/produkter mycket billigare än annars. Jag hittade bland annat en tröja från en affär som heter "J-Crew", en lite dyrare affär. Den tröjan hade kostat $80 men jag fick den för $15..Underbart! J-Crew är förresten (fick jagg veta idag) den affär som Barack Obamas fru handlar sina kläder i. 
 
Idag åt vi även mat på en av de mest fantastiska restauranger jag varit på i hela mitt liv. En väldigt amerikansk restaurang med väldigt mycket sydstatsmat och gammaldags amerikansk inredning. Otrolig mat och vår servitris var helt underbar!!
 
Sedan åkte vi alla hem vid 20-tiden och nu är det dags att sova för imorgon är det dags att jobba igen.Ciao!!
 
Här kommer lite bilder också såklart! 
 
Laureline och Caroline på väg in till Six Flags
 
Den folkkära slänggungan
 
Den första bergochdal-banan vi åkte, den är typ som Balder på Liseberg.
 
Bara en random dekoration. Hela parken var väldigt fint utsmyckad.
 
En annan attraktion, i denna stod man upp istället för att sitta och den åkte upp och ner och hit och dit. Jag vågade mig inte på denna men två av oss 6 tjejer åkte den i alla fall. Den är mycket större än detn ser ut på bilden.
 
En rolig skylt som satt i ett litet område i Six Flags som såg ut som vilda västern.
 
En väldigt utsmyckad godisaffär.
 
Cheerleaders
 
Cheerleaders
 
En av vattenattraktionerna. Man satt i en stor rund gummiflotte och åkte nerför. Denna är också otroligt mycket högre än den ser ut.
 
En annan attraktion där man nästan hela tiden var upp och ned.
 
Det här var den läskigaste attraktionen på hela fältet. Den tog en så högt upp och fallet var så brant så det går knappt att föreställa sig förrän man ser det. I norra delen av parken var attraktionerna döpta efter seriefigurer, denna hette Stålmannen (The Ultimate Superman). 
Pariserhjul. I bakgrunden ser man fortsättningen på den superhöga Stålmannen attraktionen. Om man jämför med de vuxna människorna som sitter i de små hyttarna så kan man se hur pass hög Stålmannen-attraktionen är.
 
Runtom i parken hade de en massa figurer som gick omkring efter en och tog kort och lekte med barnen. Här är en från Lonney Toons gänget som jag glömt namnet på. Efter vi tog bilden satte sig personen i mitt knä och sprang sen iväg och lekte med min väns hår. Jag skulle älska det där jobbet haha! Förutom att personen inuti var tvungen att gå omkring med dräkten flera timmar under dagen i 25 grader, som tur var turades figurerna om så de var bara ute 30 min till 1 timma i sträck. 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Vilken fantastisk helg du haft och så härliga bilder för oss att titta på. Berg-och dalbanan ujjjjjjj! Och tydligen sommarvärme, här används fortfarande vinterkängor och termojackor! Ha en bra arbetsvecka.

2013-04-29 kl. 08:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback