2013-12-03 | 05:27:11

Disney World

Ber om ursäkt för dålig uppdatering men har haft fullt upp den här veckan med lilleman som varit hemma från skolan, thanksgiving och min födelsedag! Men nu äntligen kan jag ägna mig åt bloggen :) 
 
Som en del kanske vet så åkta jag förra helgen till Disney World i Orlando Florida med min värdfamilj. Jag och lilleman flög ner och mötte mina värdföräldrar där på fredags kvällen. Från början var det meningen att vi skulle bo på hotellet där min värdpappa bott i några veckor nu (han har varit nere där och jobbat med Disney på en ny film) och sen åka in till Disney World över lördagen. Men när jag och lilleman kom fram till Orlando så gav de oss en stor överraskning. Vi skulle bo på ett hotell inne i Disney World. 
 
Disney World är indelat i flera olika delar och det vi bodde i heter "Animal Kingdom". Utanför mitt hotellrum var det en savann och bara ca 20 m från min balkong gick det giraffer och zebror och en massa andra djur, helt fantastiskt. 
 
På lördagen åkte vi in till själva Animal Kingdom - parken coh kollade på alla djuren de hade och åt lunch där. Sedan åkte vi till "Magical Kingdom" och det var verkligen magiskt, man kände sig som ett barn igen. Jag tror jag var mer uppspelt än lilleman över att vara där. Vi stannade där tills det blev mörkt och sen åkte vi tillbaka till hotellet. På söndagen träffade vi en av mina värdföräldrars vänner över brunch och sedan flög jag, lilleman och min värdmamma hem till Annapolis. 
 
 
 
 
Mount Everest "mini-version"
 
 Vi åkte på en safari och där fick vi se många djur
 
 
 
 
 
 
Jag och min värdmamma i Magic Kingdom, lileman tog bilden därav den smickrande vinkeln haha
 
 Askungens slott
 
Lycklig tjej som fått två drömmar uppfyllda , fått åka till Disney World och kunde ha på sig Mimmi - öron!!
 
 Slottet på kvällen
 
 Magic Kingdom shopping gata
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Fantastiskt, jag saknar ord. Förstår att du är lycklig. Nu väntar jag på ord och bilder från din 20-årsdag.

2013-12-03 kl. 16:05:40
Alice

Vilken häftig resa du är med om! Det ser så härligt och roligt ut!! Jag funderar också på att bli au pair i usa, du verkar ju ha hamnat i en riktigt grym familj! :D har du några tips? Åkte du genom något företag? :) kram

Svar: Ja jag har verkligen haft tur och det är helt fantastiskt! Om du funderar på att åka så säger jag bara åk!! Det är en helt otrolig upplevelse :) Jag åkte genom den bästa organisationen enligt mig själv (ansökte med flera) och de är Skandinaviska institutet, en länk finns i min info på bloggen :) Tips som jag har som hjälp mig är att vara öppen, vara sig själv och inte oroa sig för mycket eller stressa fram något! Du kommer hitta en familj som passar dig så matcha inte med första familjen du pratar med om det inte känns helt perfekt, gå på magkänslan och jag rekommenderar att prata med flera familjer, för att få ett större perspektiv :) Hoppas det hjälpte och har du fler frågor då är det bara att skriva igen :) Kram!
None None

2013-12-03 kl. 18:59:44
http://slicet.blogg.se
Isabelle

Åh vilka mysiga bilder! Längtar själv tills jag åker till Orlando igen. Är så otroligt magiskt att vara där =)

2013-12-05 kl. 04:22:15
http://isabellesliv.blogg.se/
Isabelle

glömde helt av frågan jag tänkte ställe ;) såg att du var från Örebro. Är själv från Örebro! bodde 4 mil utanför staden dock. Bodde du i centrum? =)

Svar: Haha ja Orlando var härligt :)!! Roligt att du också är därifrån, vad heter stället?? Jag bor/bodde mitt i centrala Örebro, alltid kul att prata med någon från samma ställe :)
None None

2013-12-05 kl. 04:24:05
http://isabellesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback