2013-12-04 | 23:44:00

Thanksgiving

I torsdags så var det Thanksgiving här i USA, det betyder mycket familjetid och en hel del mat!! Min värdpappa kom hem i tisdags kväll och åkte i onsdags iväg till affären och hämtade allt som behövdes inför torsdagen.
 
På torsdag morgon började vi tidigt med att laga maten och det var mycket mat. Vid 16-tiden kom gästerna. Vi var min familj så, lilleman, min värdmamma och värdpappa. Min värdpappas mamma och pappa. Min värdpappas farbror med fru och dotter. En vän till lilleman och hans föräldrar samt mormor och så lilla jag. Det var en väldigt trevlig familjedag och jag skulle utan tvekan göra om det igen. Efter middagen träffade jag mina vänner för nattshoppingen som började vid 20-tiden och höll på till sent kvällen därpå.
 
 
 
Självklart börjar man med kalkonen
 
 Kalkonens nacke som vissa gillar
 
 Servisen
 
 Thanksgiving blommor
 
 Dekorationer
 Min värdpappas mamma gjorde pumpapaj och pecanpaj, pecanpajen är min favorit! så himla god!!
 
 Turkeystuffing, från början stoppade man detta inne i kalkonen men min värdpappa som många andra föredrar det utanför.
 
 Ett av borden
 
 Den färdiga kalkonen som var stoppad med apelsin och lök.
 
 Innan gästerna kom
 
 Green bean casserole - en vän till familjen lagade och tog med sig denna rätt och det var så otroligt gott!
 
 Sweet potatoe casserole... inte direkt min favorit, det var sötpotatis med brunsocker och marshmallows på toppen, lite mycket socker för min del.
 
Turkey stuffing all done!
 
Cranberry jelly
 
 Cranberry relish och den uppskurna kalkonen.
 
 
 

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback