2013-06-26 | 05:58:00

Resehelg!

Hade en väldigt trevlig fredag med mina värdmamma och lilleman och en del fler som vi träffade över lunch i Boston. Vi åt lunch i en av President Kennedys favoritrestauranger och fick även sitta i det bås som var tillägnat honom som han alltid satt i när han åt där. Lite småcoolt!
 
På fredagskvällen åkte min värdmamma iväg på konsert och såg "Fleetwood Mac". Jag och lilleman hade det trevligt på hotellet och beställde roomservice och kollade på film. 
 
Lördag morgon bar det för min del av till New York City, denna underbara stad. Åkte buss från Boston och det tog väl en sisådär 4,5 timmar, var framme vid 13-tiden. Väl inne i New York skulle jag träffa Felicia och två anda svenska tjejer, Johanna och Sofia. Dock skulle jag själv försöka ta mig från där jag var (Penn Station, nära Times Square, i mitten av Manhattan) till där de var (Längst ner på Manhattan). Och för en tjej som aldrig åkt tunnelbana förut och att dessutom göra det själv i en så stor stads som New York så kändes det som att det aldrig skulle gå, men det var lättare än jag trodde. Tunnelbanan jag skulle ta visade sig gå precis vid Penn Station och hela vägen ner till tjejerna. 
 
När vi väl träffades åkte vi taxi ner till Hudson River och såg Frihetsgudinnan långt ute på sin lilla ö. Sedan vandrade vi upp till World Trade Center, som de för övrigt bygger upp igen så inget mer "Ground Zero" där inte. Efter det fick jag ett meddelande om att min vänner från Annapolis, Caro och Laureline snart var inne i New York så jag gav mig upp till Times Square och mötte dem på hotellet.
 
Vi gick runt och shoppade och åt lite mat innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Lite senare på kvällen begav vi oss till en nattklubb och hade det trevligt där och åkte sedan till hotellet och sov i några timmar innan det var dags att gå upp igen och åka hem till Annapolis. Min värdmamma plockade upp oss i New York på väg ner från Boston. 
 
Igår (måndags för mig) började lilleman sitt Camp och har nu då haft två dagar där och har kommit hem superlycklig där ifrån, roligt att se. Han har även lärt sig ordet "Capiche" och gick runt och sa det i eftermiddags, gulligt. 
 
Ber om ursäkt för bildbristen men när man är upptagen med att tänka på att man faktiskt är i New York så glömmer man lätt kameran på hotellrummet.. sorry!! Men det här var inte sista gången jag åker till New York så vänta ni bara! 
 
Svenska fina tjejerna
 
 Långt där ute ser man faktiskt frihetsgudinnan om ni kollar nääääära
 
 Hittade det här i parken jag var i med svenskorna
 
 En bild på mig från Boston - Spaghettiface! 
 
 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Vilken helg du haft! Uj! Frihetsgudinnan syntes bra. Vad du reser mycket och vad mycket du får uppleva. Lär du dig även nepalesiska! Camp måste vara något med fritid och natur. Ha en bra fortsättning på veckan.

2013-06-26 kl. 08:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback