2013-03-09 | 05:52:47

Bio i USA

Idag har jag inte gjort något särskilt utom att ta hand om lilleman! Vi byggde tågbanor, var ute och sköt med pil&båge och bakade brownies. När föräldrarna kom hem från jobbet åkte vi alla fyra och åt sushi. Sen träffade jag tyska Luise och vi bestämde oss för att gå på bio. 
 
Bio i USA är annorlunda än i Sverige på många sätt:
Det är billigare, en film som i Sverige skulle kosta 110:- kostar här $10 vilket är ca 60-70:- Detta är givetvis nya och för mesta dels "vuxenfilmer", barnfilmer och de som visats ett tag kostar mellan $5-8.
Ingen bestämd plats, det är först till kvarn som gäller och du väljer själv vart du vill sitta.
Allt är större, popcorn och dricka är dubbelt så stora, en stor popcorn här är en small hemma. Samma gäller drickan. 
Allt finns, snacks är stort här, i lobbyn till bion kan man köpa allt från varma kringlor till "slush",isdryck. 
Längre reklam, hemma är reklamen innan filmen kanske 5-10 min, idag mätte vi det till 25 min. Filmen skulle börja 20:30 men började då istället 20:55.
Smör, det finns flera smörmaskiner så du kan dränka dina popcorn
Största bunken, om man beställer största bunken popcorn (lika stor som nästan två av de största i Sverige) så får du gratis påfyllningar när du ätit upp under filmen, så många gånger du vill.
Komfort, självklart finns det fler än ett ställe i biografen som du kan köpa popcorn och liknande på, det finns 3 i den biografen jag går till och den är mindre än Filmstaden i Örebro. 
 
Filmen vi såg ikväll, väldigt bra!
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Säkert hade Jonatan önskat vara med! Dina iakttagelser roliga att ta del av. Trevlig fortsättning på helgen.

2013-03-09 kl. 08:06:41
Anonym

Vad du verkar ha det kul ock trevligt Emma .du verkar ha hamnat ien bra familj

2013-03-09 kl. 15:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback