2013-03-13 | 03:46:00

LCC

Idag (Tisdag) hade jag kl 20 möte med min "Local Community Counselor" eller LCC. Denna person är den som ser till att både jag och familjen sköter oss och att vi mår bra. Med denna kvinna har man ett möte strax efter man anländit till sin värdfamilj vilket jag nu hade och sedan ett flertal möten under året. Sedan har man möte med LCCn och de andra au pairerna flera gånger i månaden. Det är även denna kvinna som har hand om all au pair verksamhet i just vårat område. Vi är ca 40 au pairer i området jag bor, så LCCn har en del att stå i. Mötet jag hade ikväll var bara för att påminna om de regler som finns och vi fick även skriva under att vi godkänner dem osv. Jag fick även en hel del information, bland annat om studier och sevärdheter. Nu ska jag krypa ner i min säng och kika lite på film innan jag ska sova.
 
Här är bunten med papper och broschyrer som min LCC gav mig. Inuti den stora mappen längst till vänster ligger det en hög med papper som säkert är 2,5 cm tjock!!

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Intressant. Är det cirka 40 st aupair i Annapolis? Hur är det med hunden? Honom nämnerr du ej. Är han kanske inte kvar i familjen? Hoppas att du nu sover gott.

Svar: Vi är ca 40 au pairer runt om Annapolis. Hunden mår bara fint.
None None

2013-03-13 kl. 08:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback