2013-05-25 | 20:14:41

Boston Massachusetts

I torsdags åkte jag tillsammans med min värdmamma och lilleman till Boston, MA. Min värdmamma jobbar ofta i Boston och då brukar jag och min värdpappa vara hemma med lilleman, men eftersom min värdpappa nu är i Atlanta under veckorna så följde jag och lilleman med istället.
 
Vårt plan lyfte vid 07.30 - tiden mot Boston och vi landade en timma senare. Åkte bort till hotellet och sen gick vi ut och åt frukost. Lite senare hade vi lunch på en väldigt fin restaurang (där alla politiker i Boston äter) med vänner och "buisnesspartners" till min värdmamma.
 
På eftermiddagen kom två av mina vänner (Felicia och Madhvi) från kursen i New York, in till Boston, de bor en bit utanför. Vi gick runt ett tag på stan, Madhvi åkte hem och jag och  Felicia åt vi middag. Efter det gick vi tillbaka till mitt hotellrum och sedan åkte Felicia hem. 
 
På fredagen var jag med lilleman några timmar mitt på dagen, sedan åt  vi alla lunch och begav oss efter det till flygplatsen och slutligen hem till Annapolis.
 
Igårkväll var jag bara hemma och organiserade alla mina bilder på datorn, det var intressant. 
 
Mitt hotellrum
 
Madhvi och Felicia
 
På måndag är det en helgdag som heter "Memorial Day". Det är en dag man ägnat åt att minnas alla de amerikanska soldater som dött i krig. I Boston hade de i en park satt upp en flagga per avliden soldat från staten Massachusetts, 33'000 st flaggor.
 
 
 

Från den här balkongen läste man för första gången upp "Declaration of independence" När USA frigjorde sig från Storbritannien.
 
-------- BILDER AV BOSTON ---------
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Så intressant att få ta del av allt detta. Mycket vackra bilder. Roligt för dig och dina väninnor att få träffas. Vilka upplevelser för dig!

2013-05-26 kl. 07:55:49
Eva Kierkegaard

Det är en spännande värld du får uppleva Emma.Stor kontrast till vårt lilla Örebro.Här i Stockholm förbereder vi för Kristians 30-årskalas.Så mycket att ordna.Sedan lite rast -vila på landet.
Det skall bli skönt.Kram.

2013-05-27 kl. 16:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback