2013-09-30 | 01:21:14

Maryland Renaissance Festival

Den här helgen spenderade jag med Laureline, Christien och Veronica på renaissans festivalen som pågår här i Annapolis. Festivalen är mer medeltida än renaissans men det är ju amerikaner vi pratar om haha! Det finns inte så mycket att säga det är ju ganska "self-explanatory" så jag låter bilderna tala för sig själva.
 
 
Biljetten vi inte fick behålla så vi tog kort på den!
 
Ett medeltida band
 
 
En tjej på styltor som gärna posade
 
 
Det var en man som satt och gjorde många av dessa små saker som kallas för "pixies" de var så himla söta!
 
Som sagt så fanns det otorligt många, det där är bara ena sidan av "butiken"
 
 Allt fanns att äta "på pinne" det jag har i handen ena handen (förutom korven) är "Mac&Cheese - on a stick" haha galet. 
 
En man som gick på lina.
 
De hade en massa saker att göra där , till och med rida elefant! Efter vi varit där åkte vi ner till en bar downtown och åt middag och stannade en stund efter det. Det var i lördags, och idag (söndag) var jag bara hemma och på eftermiddagen åkte jag och köpte en ny bok. Väldigt produktivt. 
 
 
 

Kommentarer;
hanna

Hejhej!! Jag undrar hur de blir med kompisar när man kommer till sitt nya hem. Om man går i skola förstår jag ju att man kan träffa kompisar där, men om inte, har du lärt känna kompisar i ditt område som du kan träffa som du gjorde med kompisar hemma i Sverige ?

Svar: Det är det här som är den stora fördelen med att åka med en organisation. När man kommer till sitt nya hem så hamnar man i något som kallas för ett "Cluster", det är en grupp av Au pairer som bor i samma område som du. Varje cluster har en LCC (Local Community Counselor". De vet om att du kommer och de hör av sig till dig så ni kan hitta på något roligt. Förutom det så har man flera gånger i månaden möten och träffar med både sin LCC och alla de au pairer som vill/kan dyka upp. Så att hitta vänner är inte svårt alls!! Och vännerna man träffar kommer man garanterat ha för livet. Att träffa amerikanska vänner är nog lättast att göra via skola/gym/barer mm , amerikaner är väldigt öppna och pratar med alla så det är inte svårt alls. Hoppas svaret hjälpte!! :)
None None

2013-10-22 kl. 12:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback