2013-06-21 | 05:18:17

Glömde bort att berätta!!

Jag är just nu i Boston och kom precis fram efter en 9 timmars bilresa från Annapolis!! Min första amerikanska roadtrip haha! Fastnade i rusningstrafiken mitt i New York.
 
Nu har vi precis checkat in och jag sitter i mitt (enorma) hotellrum och kollar på family guy. Tydligen hade hotellet slut på de rum som min värdmamma bokat så vi fick varsit större rum, mycket större. Anledningen till att vi är här är att min värdmamma har jobb att göra här i Boston under helgen. Min värdpappa kommer upp på lördag och så spenderar min värdfamilj helgen här.
 
Jag själv stannar i Boston till lördag morgon och åker härifrån till New York City där jag träffar Felicia och några fler svenskar och sen på lördag eftermiddag kommer Caro och Laureline upp från Annapolis och vi spenderar lördagsnatten i New York tillsammans. Min värdmamma hämtar upp oss på söndag på väg hem från Boston. Så det här blir en spännande helg. Beroende på om jag har internet på lördag kanske jag hinner slänga upp en inlägg då. 
 
Hoppas ni alla hemma får en fin midsommarafton! Har otrolig hemlängtan just nu, jag vill också vara med och sommarmysa!! I Central Park i New York har de imorgon (fredag) midsommarfirande för alla svenskar som vill komma men jag kan inte vara där eftersom jag är i Boston. Men som tur är har jag min svenska värdmamma och vi får muntra upp varandra haha! Nu ska jag välja en av sängarna i rummet (har två) och krypa ner och sova, imorgon blir det upp tidigt och ha det fint i Boston! 
 
En bild jag tog i Boston förra gången vi var här. Här i närheten ligger Harvard University och överallt där man går finns dessa små stånd med souvenirer från skolan.
 
En bild jag tog med mobilen när vi var fast i trafiken i New York idag. 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Som alltid roligt och intressant att läsa din blogg och få ta del av din vardag och helg. Glad midsommar önskas du. Fina fotografier.

2013-06-21 kl. 11:07:56
Jullebulle

Gillar bro-bilden. Inser att rusingtrafiken i Stockholm, som jag tycker är sjukt förfärlig, är så himla yttepytte i jämförelse. Det är rättcoolt, du också. Borde vara fler bilder på dig tycker jag! Pussilussi

2013-06-22 kl. 20:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback