2013-03-01 | 04:36:00

Mitt liv i USA fram tills nu


Detta har hänt:
1. Jag åkte till USA
2. Jag var på en kurs i 4 dagar en bit utanför New York
3. Jag åkte till min värdfamilj
4. Jag har börjat jobba.
5. Jag har klippt mig.
 
Jag tänker låta det här inglägget tala för sig själv genom bilder,enjoy!

På flyget STHLM - New York
 
 
En holländsk vän från kursen i New York - Madhvi
 
 
En sydafrikansk vän från kursen i New york  - Mia
 
 
Utsikt över New York från "Rockerfeller Center"

 
Mina vänner från kursen stående mitt i Times Square .Madhvi, Mia och Felicia. Felicia är även min svenska bundsförvant, vi flög tillsammans från Stockholm
 
 
Times Square
 
 
Hotellet vi bodde på.
 
 
Stamfords tågstation. Härifrån var det många av oss 92 au pairer från kursen som begav sig utåt mot sina familjer. Både norr mot Boston och söder mot Washington D.C.
 
Här har jag kommit fram till min familj och börjat jobba. Just när jag tog denna bild, väntade jag på att pojken skulle sluta skolan för dagen.

Har också, som alla andra, hittat en favoritdryck på Starbucks. 
 
 Har till och med hunnit med svenska pannkakor
 
Och ja jag har även hittat vänner hemma i Annapolis.
 

Sen vet jag att det nog är någon som undrar vad jag kör för bil så här är den: 
 
Denna bil har jag kört i 2 veckor nu, dock är det pappans bil och jag kommer inom kort ha en egen bil att köra. En "Volkswagen Jetta"
 
Detta är min resa fram tills nu.

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Mycket trevligt och givande bildcollage, väntar DAGLIGEN på nya ord och bilder.

Svar: Tack! Jag gör mitt bästa!!
None None

2013-03-02 kl. 18:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback