2013-03-26 | 02:00:53

Söndag Måndag

Söndag:
Jag och Laureline åkte in till Washington D.C. för att kika runt lite på alla monument som finns där (som man alltid ser på film), bland andra "Lincoln Memorial". Alla de andra tjejerna skulle på en cirkus som de köpt biljetter till långt innan både jag och Laureline kom till USA. Men när jag och Laureline sitter på metron in till D.C. så ringer en av våra vänner och säger att det finns två biljetter som en annan tjej (ingen vi känner) inte kunde utnyttja så om vi ville så fick vi dessa och då gå gratis!. Så det gjorde vi. Och det var en helt fantastisk föreställning i en väldigt stor arena. Efter cirkusen åkte vi alla in till Annapolis och åt middag på "TGI Fridays" och åkte sen hem. 
 
Måndag:
Idag snöade det faktiskt här i Annapolis, otroligt blöt kramsnö, men ändå. Lite ovanligt för årstiden här då de knappast har snö under vintern. Men såklart var ju skolorna stängda för snö är ju lika med jordens undergång här. De har inga resurser här när det gäller snö. Så idag var jag och lilleman tillsammans hela dagen och hittade på en massa skoj. Lilleman hade igår fått ett nytt lego set av sin pappa så det byggde vi ihop. Sedan passade vi också på att gå ut i snön och bygga en snögubbe. Efter det gick vi in och njöt av lite varm choklad medan vi kollade några avsnitt av Simpsons och gick sedan upp till köket för att måla lite. Efter det lagade vi mat och min värdpappa kom hem (min värdmamma är i Boston, hon reser mycket inom arbetet).
 
Och som vanligt följer bilder!
 
Här är Lincoln Mermorial i D.C. Om man tittar noga kan man se Abraham Lincolns vänstra knä.

Här är en bild på mannen själv. Det tråkiga var att man inte fick röra vid statyen men man fick komma väldigt nära.
 
En bild på elefanterna på cirkusen. Det var otroligt svårt att få en bra bild då vi satt så himla långt upp i arenan
 
Här kan man se lite bättre hur långt ifrån vi var om man jämför med förra bilden. 
 
Lego setet som Lilleman fick var av spindelmannen.
 
En bild jag tog på legogubben som ska föreställa Peter Parkers chef.
 
Och så får vi ju inte glömma snögubben "Sven" som nu 7 timmar senare är halvt nersmält bredvid uppfarten.

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Helt underbara bilder! Vilken enorm arena! Jonatan och Ida kommer att gilla legobyggnaderna, speciellt Jonatan och Spindelmannen. Jonatan bygger lego på nätet och Ida i verkligheten. Kram!

2013-03-26 kl. 07:41:46
Anna-Beata Grefberg

Åh vad roligt med cirkus, och lego.

2013-03-26 kl. 19:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback