2013-03-19 | 04:14:55

St. Patrick's Day

Denna helg har jag varit ute på vift med mina vänner. I Lördags träffades vi för att äta lunch. Det var jag, Tyskarna Caroline och Luise samt Franska Laureline. Vi åt på ett ställe som heter  "California Pizza Kitchen" och ligger inne i det stora köpcentret. En restaurang som, trots namnet, serverar mycket mer än bara pizza. 
 
Efter lunchen gick vi och kikade lite inne i köpcentrumet och sen åkte vi runt i Annapolis till olika butiker. Jag köpte ingenting men mina vänner hittade väl lite smått och gott. Sedan är det ju också så att i söndags firade USA "St. Patrick's Day" vilket är en dag då man i princip firar USAs alla irländare. Egentligen är firandet en ursäkt för att få dricka alkohol. Det är samma stämning som om det vore valborgsmässoafton i Sverige. Ingen vet vad man firar men många ser det som en ursäkt att bli berusad, en "booze holiday" som de kallar det här. I alla fall, efter shoppingen åkte vi till en butik där allt kostar en dollar och vi köpte lite utsmyckning inför St. Patrick's Day. 
 
Sedan var det så att vi alla skulle sova över hemma hos mig så först och främst böjade vi åka runt till alla för att lämna av deras bilar och för att de skulle packa sovkläder och allt sådant. Detta tog ungefär 2 timmar i och med att alla bor så långt isär. Men men, till slut satt vi alla i min bil på väg hem till mig. Väl hemma hade mina värdföräldrar (snälla som de är) gjort i ordning snacks och dricka åt oss, så vi kröp ner i soffan och tittade på en film innan vi gick och la oss. Lilleman sov hos farmor och farfar denna natt. 
 
När vi vaknade söndag morgon gick vi upp (jag bor i källaren) och där stod min värdpappa och gjorde en stor amerikansk frukost åt oss alla med pannkakor, bacon, korv, ägg, kaffe, te och juice. Lilleman skjutsades hem av min värdpappas moster och de båda åt frukost med oss så vi var totalt 8 pers till frukost, det var mysigt!
 
När frukosten var avklarade gjorde vi oss alla tjejer iordning och begav oss mot metro-stationen. Vi skulle nämligen in till Washington D.C. för att kolla på paraden de hade under St Patrick's Day. När paraden var över gick vi runt i DC och besökte ett av alla gratis museum. Sedan skjutsade jag hem alla och åkte sedan hem till mig och var hemma vid  20-tiden. Åt middag och hoppade i säng.
 
Idag ( måndag) var lilleman tillbaka i skolan. Under förmiddagen hade vi au pairer möte med vår LCC. Sedan hämtade jag lilleman och vi åkte hem och målade tills föräldrarna kom hem.
 
Väldigt mycket text i detta inlägg, sorry!. Kompenserar med bilder!!!
 
Tjerna gör sig iordning
 
Den coola metro-stationen i DC
 
Laureline i hela sin utstyrsel med Washington memorial i bakgrunden
 
Ska föreställa en irländsk sagofigur, den med kitteln full med guldmynt ni vet
 
En man som slog på stort med grönt afro
 
Dekoration på en av bilarna i paraden
 

Några tjejer i paraden som dansar den irländska dansen
 
En väldigt fin fågel (tycker jag) utan för museumet
 
Fina Caroline utanför "Capitol Building"
 
Foto taget från Capitol building med utsikt över Washington memorial och Lincoln mermorial,även kallat "The Mall"
 
Alla vi tjejer utanför Capitol building

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Vilken fantastisk helg du haft!Tänk att du kan ha så många som övernattar.Din värdfamilj är rena drömmen. Flickorna är så vackra att titta på och säkert helt förtjusande. Ha en bra vecka. Kram. Här väntar snöstorm, åtminstone i Skåne,det känns tröstlöst.

Svar: Ja det var en jätte trevlig helg!! Ja vädret är ju inte det bästa men imorgon (onsdag) är det ju första officiella vårdagen så oavsett vad så blir det ju varmare! Kram
None None

2013-03-19 kl. 07:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback