2013-05-07 | 04:19:36

Ännu en helg

Nu har ännu en helg passerat, tiden går så otroligt fort! 3 månader redan.... Den här helgen åkte tre av oss tjejer (Jag, Marta och Caroline) in till D.C. och åt lunch och kollade på monumenten, Marta hade aldrig varit i D.C. förut så det fanns en massa hon ville se. 
 
Sedan, efter att ha varit vid Lincoln memorial, bestämde vi oss för att åka hem till mig och kolla på filmen "Forrest Gump". En väldigt känd scen ur filmen utspelar sig nämligen vid Lincoln memorial. 
 
Hemma hos mig var det full rulle. Under lördagen var det två andra pojkar som också de var adopterade från samma barnhem i Nepal som Lilleman. De var bästa vänner i Nepal och av ren tur så adopterades hans två bästa vänner också till USA. Den ena bor här i Maryland och den andra bor i New Jersey. Några gånger om året träffas då dessa tre familjer och har det kul tillsammans, denna gång var det i hemma hos oss. 
 
Igår (söndags) hade vi tjejer möte med vår LCC så vi träffades downtown och tog en promenad. Efter det åkte jag, Caro, Laureline och Marta till en restaurang som heter "Annapolis Smokehouse" där se serverar fantastikt rökt kött.
 
Har tyvärr inte så många bilder från helgen då min kameraladdare har fått ben och sprungit iväg och jag har maxat utrymmet på min mobil. Men här är två i alla fall! 
 
Här är en på oss alla tre, Marta, jag och Caro
 
Marta och Caro
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Vilken helg ni haft. Mycket roligt att få ta del av detta. Forrest gump som du älskar! Underbart att Nepalbarnen får träffas och ha regelbunden kontakt familjevis som kommer att alltid ha stor betydelse för dem. Det blir vänskapsband som är outslitliga. Mycket vackert foto på er tre. Din blus helläcker, även du!

2013-05-07 kl. 09:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback