2013-05-21 | 12:01:00

Jajamen

Blev en snabb tur till läkaren igårkväll och det var som jag trodde, jag har en öroninflammation och antagligen en bihåleinflammation också. Så nu blir det 10 dagar med antibiotika och sudafed...
 
Hade verkligen hoppats på att inte bli så sjuk här i USA så man måste gå till doktorn, trots att man har försäkring så är det ju ändå stora summor man måste betala, när man är van vid att det är gratis. Bara medicinen kostade $70 för 20 tabletter. Kan inte vänta på att sjukhusräkningen kommer!!
 
Förresten så har det varit så otroligt varmt, fuktigt och kvavt i Maryland de senaste dagarna, det är nästan så det är svårt att andas ute. Och så lovar de åskstormar var och varannan dag men hittills har det bara varit en enda sedan jag kom. 
 
Gammal bild
 
 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Så ledsamt att du är sjuk. Du blir alltid så sjuk när du drabbas. Jag tror fortfarande på, att du har polyper som borde plockas bort. Men då var det inte allergi. Hoppas nu att du tillfrisknar snart. Väderleken försvårar nog det hela. Var rädd om dig. Blir dyrt för dig, tur att du har en inkomst. Du måste ju bli frisk snart så du är i god form, då ni åker till Jamaica, där du möter ännu en annan väderlek och en annan bakterieflora. I alla fall skönt, att du varit hos doktorn. Denna gång hoppas jag att du ej haft blod i öronen. Ha det så bra du kan och tillfrsikna snabbt.

2013-05-21 kl. 16:55:29
Eva Kierkegaard

Hej lilla söta Emma. Äntligen har jag hittat din bloggadress.Dåligt av mig att inte ha skrivit tidigare. Jag läste att du har bekymmer med öronen. Det har min Kristian också haft så jag vet hur jobbigt det kan vara.Hoppas antibiotikan hjälper. Thylenol är ju annars en favorittablett Extra Strength skall det vara.Köper alltid den med mig hem när jag är i USA.Du verkar ha haft tur med värdfamilj och får resa och uppleva mycket roligt.Så många fina minnen du kommer att ha med dig hem så småningom.Jag skall vara flitig och följa dina dagar på bloggen. Stor kram från Eva

2013-05-23 kl. 16:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback