2013-05-09 | 05:43:00

När jag vill ha frisk luft...

" I was home alone with my son one day and i thought both of us needed some fresh air, so we got into the car and drove to the McDonalds' drive-thru"
 

Denna guldklimpen kläckte en kvinna ur sig på radion imorse, tänkte att jag kunde dela med mig av den, då det är en sån där typisk amerikansk kommentar, något som man aldrig skulle höra i Sverige. Det finns så mycket här som man aldrig skulle tänka sig folk göra eller säga hemma.
 
Bland annat fick jag nyligen veta att här får barnen inte gå ut på rasterna i skolan om det regnar ute. Människor här äger knappt regnkläder, det mesta är väl ett paraply eller två. Hemma i Sverige lyder vi ju under regeln "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Skulle man säga samma mening här i USA skulle folka bara skratta. 
 
Nu när man har varit här ett tag blir man ju även blind för många tokigheter som Amerikanarna har för sig, till exempel hur de flesta kör bil och sådana saker men ibland är det några sådana där kommentarer eller något någon gör som bara känns helt knasigt och det är då man inser att man inte är hemma längre. Men men...
 
Nu såhär dagarna innan vi åker till Philadelphia så har jag inte så mycket roligt inplanerat. Imorgon (torsdag) ska jag skjutsa min vän Megan in till Baltimore för hon ska ut och resa igen. Sedan ska jag jobba och kanske träffa någon vän en liten stund. Men mest ska vi planera inför helgen. 
 
 Kände att det blev mycket text så jag slänger in bilden på den här "blomman" (glömmer alltid namnet på den, för det är väl inte en döende maskros, eller?? ).

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Det som blommar här i Sverige är maskrosor, de lyser grannt gula!!! I tisdags hade vi en sommardag men våren ännu inte kommit, fortfarande bär de flesta vinterkläder. Idag helgdag, Kristi himmelsfärdsdag. Ha en bra helg.

2013-05-09 kl. 09:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback