2013-07-30 | 03:42:00

USA --> Sverige

Nu är det några dagar sedan jag kom hem från Sverige resan och det har verkligen varit mycket att ta in. Det är ju inte lätt att försöka klämma in ett helt års upplevelser i bara en vecka. Men jag fick träffa min familj, mina vänner, äta äkta svensk mat och njuta av den svenska sommaren vilket var underbart! 
 
Finns inte så mycket mer att berätta, jag tog det mest lugnt och njöt helt enkelt. Flygresorna däremot var en helt annan historia. Det tar mer på en än vad man tror. Jag lämnade USA en fredag kl 23.20 svensk tid, landade i Tyskland 07.35 svensk tid, flög från Tyskland till Sverige kl 09.30, landade vid 12- snåret och åkte sedan bil från arlanda till Örebro vilket tog 2,5 timmar så var framme i Örebor ca kl 15. Så att vara på resande fot i över 15 timmar, och dessutom inte kunna sova är inte såååå himla kul. Resan tillbaka gick dock bättre, jag flög i högre klass och hade ett enormt sjukt säte som gav en massage och hade massa finesser, så fick man god mat serverat på porslin, vit bordsduk och orrefors glas, en aning överdrivet om man frågar mig men det kändes finfint ;) Vi blev dock försenade för något var fel med det andra planet men vi fick bara vänta en extra timma så det var ingen fara.  
 
Nu är jag i alla fall tillbaka i USA och har haft min första arbetsdag och allt flöt på helt som vanligt. Känns som om Sverige resan var för ett halvår sen och inte mindre än en vecka sen men det är väl för att man nästan lever som dubbelliv. Man har två hem, två uppsättningar av vänner, två städer, två helt olika liv, lite skumt när man tänker efter. 
 
 
 
1. På flygplatsen i D.C. 2. Svensk mat!!!!
3. På landet. 4. Hejdå Sverige :(
 
 
 Bilderna är från instagram : emmagrefberg

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback