2013-06-05 | 01:04:00

Eftermiddagar med Lilleman

Det är inte ofta jag skriver om vad jag och lilleman gör efter han är klar i skolan så jag tänkte att jag kunde dela med mig lite idag. 
 
Oftast om det är fint väder och inte alldeles för hett så är vi ute och spelar fotboll, kastar baseboll eller utforskar skogen runt omkring, ritar med krita på uppfarten m.m. Eller om det är för varmt/regnar/åskar ute så är vi inne och målar, bygger lego, läser, leker kurragömma och sådana saker. Nästan varje dag lagar vi även middag tills föräldrarna kommer hem, lilleman älskar att laga mat. 
 
När jag i söndags var på en liten shoppingtur med Caro svängde vi förbi en affär som heter "Dollartree" och det är en affär där ALLT kostar $1. Mat, kläder, godis, dricka, elektronik,böcker, filmer, dekorationer för hemmet, blommor, saker till fester, saker till djur, smink, hårsaker.. ja ni fattar. När vi var där så köpte jag några "Glowsticks" för jag tänkte att lilleman skulle gilla det, vilket han gjorde.
 

Med Glowsticks kan man ta roliga bilder
 
Man kan också göra bokstäver
 
Här målade vi med krita på uppfarten, det här ska föreställa mig
 
En enorm blomma
 
Man måste ju hålla sig själv upptagen också!
 
Vet inte hur bra det syns  på bilden men man blir otroligt färgglad om händerna efter krita.
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Verkar mycket barnvänligt och fritt skapande.Roligt för Lilleman.

2013-06-06 kl. 09:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback