2013-03-29 | 05:11:00

Uppdatering

De senaste dagarna har jag inte gjort något annat än att jobba. Så det har inte funnits något nytt och roligt att skriva om. Träffade dock mina vänner på Starbucks igårkväll och imorgon ska vi träffas igen. Har även varit ute på jakt efter födelsedagspresenter. Nu är klockan 00:11 fredagen den 29:e mars och jag måste dunsta i säng! Och jag lovar att det efter imorgon kommer komma upp fler och roligare inlägg. C'ya!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Vad är Starbucks? Kan vara roligt för oss att höra vad du gör då du jobbar!!!! Har du varit på gym iklädd de vackra, därför ämnade kläder? Trevlig påsk. Krampåsk.

Svar: Starbucks är ett ställe där man kan köpa alla olika sorters dryck så som kaffe, te, varm choklad, smoothies, milkshakes mm.
None None

2013-03-29 kl. 08:08:46
Bengt

Hej Emma: När ja läser Din blogg finner jag att det är fantastiskt vad Du får uppleva mycket. Jag är en gammal US-vän, som redan i barnaåren hade en Far som talade om att få resa Dit och hälsa på sina bröder, som utvandrat. Själv har jag varit där 4 ggr. Så t.ex. vistades en hel månad i Phenix , Artizona. Jag håller just nu på att avsluta boken (642 sidor) om Steve Jobs. Hans liv vittnar om vad som kan åstadkommas av en man (eller kvinna) om systemet ger denna möjlighet. Men US är också de stora motsättningarnas land där de som har goda skolor och rätt utbildning bildar klasser för sig. Ja, det gäller ju i flera länder än i US förstås. Du beskriver också matkulturen och finner att den inte alltid är den bästa, vilket visar sig påtagligt här och var. Jag tänker på goda bakverk och skräpmatskulturen hos Mac Donald med flera. Den ju kan vara rent av farlig.
Du kommer att ha nytta av Din vistelse i US under resten av Ditt liv precis som min egen dotter Karolina har haft. Glad Påsk!
Hälsningar Bengt

2013-03-29 kl. 14:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback