2014-02-07 | 05:14:19

Vinterpromenad

Det har varit ovanligt mycket snö i Maryland det här året, inget jämfört med Sverige såklart men det har ställt till med mycket här och skolorna har varit stängda många dagar. Snön har heller inte varit "trevlig" om man nu kan säga så, det har varit blaskigt och isigt. En dag var det dock en massa snö och solsken ute så jag och Lilleman gick ut på en härlig promenad i skogen och tog lite bilder och jag tänkte jag kunde dela med mig av dem :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer;
Birgitta Grefberg

Roligt att höra från dig, men en lyckträff att jag hittade detta. Något är annorlunda för mig med din blogg och jag vet ej hur jag skall göra längre.

2014-03-15 kl. 08:29:05
Josefine

Hejsan! Hittade din blogg nyss och såg att du också kommer från Örebro! Jag bor här tills Juli då jag flyttar som au pair till DC :)
Undrar lite om det här med presenter till värdfamiljen, vad är lagom att lägga ut? Vill ju inte ge för lite presenter jämfört med tidigare au pairer! Något tips på vad man kan ge? :)
Hälsningar Josefine

Svar: Hej! så roligt att du flyttar hit, kanske hinner vi ses innan jag åker hem till Sverige :) Man behöver inte lägga ut mycket alls, några svenska saker de inte kan köpa på ikea så som godis och sånt kanske. Sen känner du ju familjen och har säkert fått veta vad barnen gillar. Till exempel om de gillar fortboll kan man ju ta med en svensk fotbollströja eller så. Det handlar nog mer om hur mycket omtanke du lägger i presenterna än om hur mycket du spenderar på dem. :) Amerikaner älskar saker som är "personalized" och unika. Och saker från andra länder är väldigt exotiska haha
None None

2014-03-16 kl. 17:00:39
http://josseaupair.blogg.se
Birgitta Grefberg

Idag var marsinlägget på plats. Underbara naturbilder du fångat med kameran. Fortfarande något med bloggen som förändrats men nu kanske jag kan pröva andra "vägar".

2014-03-22 kl. 11:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback