2014-03-21 | 17:32:00

Februari - Mars

Hallå igen! Nu har jag varit borta ett tag, behövde en liten paus från skrivande och fokusera mer på allt som händer runt omkring. Men nu är jag tillbaka :)
 
Dock har det  inte hänt så mycket som är värt att slänga upp på bloggen, alla dagar flyter samman och allt rullar på som vanligt. 
 
Det har dock hänt lite "out of the ordinairy". Jag passerade mitt "1-year-mark" den 11 februari, kan inte fatta att det redan gått ett år och att jag nu bara har 5 månader kvar här som au pair. Visst ser jag fram emot att få komma hem och vara med mina nära och kära, samt att fortsätta på min väg i livet. Men det är sorgligt att lämna mitt kära Annapolis och min värdfamilj och alla vänner. Om man ser det på den positiva sidan så har jag faktiskt hela 5 månader kvar att spendera och njuta av så jag och mina vänner samt värdfamilj gör det bästa utav den tiden vi har kvar.
 
Exempelvis åkte jag och två av mina vänner till Boston för några veckor sedan. Vi åkte dit med buss vilket tog ca 8-9 timmar. Vi åkte efter jobbet på fredagen och kom hem söndag kväll. Mina vänner hade aldrig varit i Boston så vi kände att det vore en rolig stad att åka till och den är inte allt för långt bort. Jag hade redan varit där två gånger innan men det gjorde mig inget att åka igen, det är en underbar stad. Den enda hela dagen vi hade i Boston var lördagen. Den spenderade vi med att gå runt i Boston och såg alla historiska platser/byggnader, vi åt lunch på en malaysisk restaurang, strosade runt i chinatown och gick på en humorshow sent på kvällen.
 
 
 
 
Olga och Laureline
 
 
 
 
 
 
Medan vi var i Chinatown gick vi in i en mataffär och köpte lite asiatiskt godis och prövade dem, en del var jättegoda och de andra var bara konstiga och enligt mig inte ätbara alls. 
 
Här var showen, en väldigt liten lokal och de körde bara improv, det var jätte roligt och vi hade super-kul
 
 
 

Kommentarer;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback